Terug

  • Geen verwijzing nodig van je huisarts
  • Stel zelf je onderzoek samen
  • Prikpunten in heel Nederland

Contact klantenservice Bloedwaardentest

Veelgestelde vragen


1. Onderzoek bestellen

1.1 Hoe moet ik een test bestellen?

Je voegt de test die je wilt bestellen toe aan je winkelwagen en vervolgens klik je op de winkelwagen, hierna volgt het afreken proces.

1.2 Hoe oud moet je zijn om een test te bestellen?

Vanaf 18 jaar mag iedereen bij Bloedwaardentest een onderzoek afnemen. Voor kinderen jonger dan 18 graag overleg via telefoon (085 - 065 37 47) of per mail ([email protected])

1.3 Kan ik voor meerdere in 1 keer bestellen?

Nee, Je kan niet voor meerdere personen tegelijk in één order bestellen, de rapportage wordt gemaakt afhankelijk van het geslacht en leeftijd en is altijd persoonlijk. Als je voor meerdere mensen een test wilt kopen moet je dus 2 x apart uw winkelwagen afrekenen.
Tevens moet natuurlijk per persoon bloedafnamekosten worden betaald.

1.4 Is het anoniem?

Bloedwaardentest geeft jou uitslagen nooit door aan verzekeraar of (huis)arts. Je ontvangt de bloedbuisjes op het door jou opgegeven adres, deze zijn voorzien van een barcode die communiceert met jou onderzoek, maar het is door niemand te achterhalen wat er getest wordt, alleen door het lab systeem. De uitslag wordt uitsluitend naar het door jou opgegeven e-mail adres verstuurd. Je kan de bestelling ook onder een andere naam plaatsen, verander echter niet je geboortedatum, de uitslagen worden namelijk gerelateerd aan je geslacht en leeftijd.

1.5 Ik heb een test besteld, hoe nu verder?

Je ontvangt de testkit binnen enkele werkdagen na je bestelling. In de tussentijd wordt je gekoppeld aan een prikpost door ons afsprakenbureau.

1.6 Ik heb een test besteld maar ik wil deze toch annuleren, kan dat?

Ja, je kan jou bestelling annuleren. Wanneer je met ons contact opneemt via telefoon (085 - 065 37 47)

2. Bloedafname

2.1 Ik heb een test besteld en al binnen, hoe en wanneer kan ik bloed laten prikken?

Je ontvangt een verwijsbrief voor een prikpost bij jou in de buurt. Hier staan ook openingstijden bij vermeld. Het beste is om maandag t/m donderdag bloed af te laten afnemen.

2.2 Moet ik nuchter zijn tijdens het prikken?

Voor de meeste onderzoeken hoef je niet nuchter te zijn. Als je helemaal nuchter moet zijn, dan staat dat bij de test vermeld.
Als je bloedwaarden goed zijn, zijn ze ook goed als je niet nuchter bent.

Wil je het zekere voor het onzekere nemen, voor een optimaal resultaat mbt;
glucose
cholesterol (vetprofiel) en
leverfunctie
dan hebben wij voor jou het volgende dieetadvies:

Neem vanaf de avond voor je afspraak na 23:00 uur geen koffie en geen zuivelproducten (zoals melk, karnemelk of yoghurt). Geen gefrituurde waren en geen alcoholhoudende drank. Neem als ontbijt en/of lunch maximaal 2 sneetjesvolkorenbrood belegd met bijvoorbeeld magere vleesproducten, zonder boter. Neem als drinken water of thee zonder melk en suiker. Neem geen zoetbeleg, geen fruit en geen zuivelproducten.

2.3 Mijn buisjes zijn vies?

Dit hoort zo, de buisjes zijn voorzien van een speciale coating om het bloed te prepareren zodat het goed blijft tijdens de verzending. In het ziekenhuis hebben de buisjes deze coating niet nodig, daarom zien de buisjes er anders uit.

2.4 Moet ik voor het prikken stoppen met het innemen van supplementen?

In het bloed wordt gemeten wat het vitamine of mineralen level op dat moment is, ongeacht of deze via voeding of supplementen binnengekomen zijn.

Je kunt een vitaminebalans dus meten zonder of met supplementen.

Als je wilt weten of je zelf genoeg aanmaakt en genoeg uit jou voeding haalt doe je de test nadat je een aantal weken geen supplementen hebt genomen. Voor Vitamine B12 minstens een maand.

Als wilt weten of je niveau hoog genoeg wordt bereikt door de supplementen, of misschien te hoog is geworden (wat voor sommige bloedwaarden ook gevaarlijk kan zijn) kun je de test doen op het moment dat je je standaard voeding en supplementen tot je neemt.

2.5 Ik heb bloed geprikt, en nu?

Je doet de met bloed gevulde buisjes in het bijgeleverd medisch verzendmateriaal en doet deze op de post. Dit kan gewoon in de oranje brievenbus of je kan het afgeven bij een PostNL ophaalpunt. Je hoeft de post niet meer te frankeren, dat is al door ons gedaan. Wanneer het extreem warm/koud is wordt aangeraden de buisjes net voor ophaal tijd van PostNL in de bus te doen of het af te geven bij een ophaal locatie. Bewaar bloed op kamertemperatuur en urine in de koelkast.

2.6 Hoe vol moeten de buisjes?

Het vullen van de buis hangt af van de soort buis en merk van de buis. Onze stolbuizen vullen geheel tot de top (rode dop), De EDTA (paarse buis) buizen vullen zich tot de helft en de glucose buizen (grijs-wit) tot 1/3e.

3. Uitslagen

3.1 Wat betekenen de referentiewaarden op mijn uitslagformulier?

Op het uitslag formulier staan jou referentiewaarden die uit de test is gekomen. Daarnaast staan 2 andere waarden waar deze tussen zou moeten vallen. die referentie waarden zijn afhankelijk van jou geslacht en leeftijd.

3.2 Ik wil mijn uitslag graag bespreken met een arts, kan dit?

Ja dit kan, je kan met jou uitslagformulier gewoon terecht bij je eigen huisarts. Je kunt ook via onze 'Extra services' een consult aanvragen. Wij hebben verschillende internisten en coaches waarmee je de uitslag kunt bespreken en die je ook verder kunnen helpen waar jij problemen/klachten hebt. Hier de link https://bloedwaardentest.nl/extra-advies/

3.3 Kan ik nog meer testen doen uit mijn eerder verstuurde bloed? (nabepaling)

Ja dit is mogelijk, wanneer je opnieuw een test bij ons besteld hoef je dan ook niet te betalen voor bloedafname en verzendkosten en wordt er uit hetzelfde bloed nog eens getest. Dit is mogelijk tot 5 werkdagen na ontvangst van het bloed op het lab.

3.4 Hoe ontvang ik mijn uitslag?

Je ontvangt je uitslag in een PDF document per mail. Bij een extreem lage of hoge uitslag van een bepaling, waarvoor direct medisch handelen wenselijk is, wordt je, voordat je de uitslag ontvangt, gecontacteerd voor een persoonlijk overleg. Overige afwijkende waarden worden aangegeven met voor het resultaat een pijltje omhoog voor een hoge waarde en/of een pijltje omlaag voor een lage waarde. Een urine- en/of bloedonderzoek blijft een moment opname, soms is het verstandig om de testen, die voor verbetering vatbaar zijn, na een maand te herhalen. Bij medische klachten dien je te allen tijde je (huis)arts te raadplegen.

4. Overige vragen

4.1 Wat is de houdbaarheid van de geleverde testset

Je dient je bloed uiterlijk 8 weken na ontvangst van de bloedafnameset af te laten nemen en te versturen, dit in verband met de houdbaarheid van de buizen. Na deze tijd wordt de order afgesloten en kan niet meer in behandeling worden genomen.
Als je niet binnen deze tijd in de gelegenheid bent om je bloed in te sturen, gelieve dan contact met ons op te nemen ([email protected]) Wij kunnen dan nogmaals je bestelling plaatsen en nieuwe afname set toesturen, je betaalt dan echter wel extra orderkosten van €19.90. Als wij binnen de termijn van 8 weken niets van je vernomen hebben, komt je order helaas te vervallen en heb je geen aanspraak meer op het uitvoeren van de testen.

4.2 Ik wil mijn test ruilen, kan dat?

Het bloedonderzoek kan niet geruild worden, de reden hiervoor is dat onderzoek speciaal op jou naam wordt aangemaakt in het laboratoriumsysteem. Wel kan je, voordat je bloed laat prikken, van de order afzien of wisselen voor een ander onderzoek. Je dient overigens wel bij wisseling opnieuw de orderkosten/verzendkosten te betalen.
Je dient deze annulering dan per email te versturen naar [email protected] onder vermelding van je naam en ordernummer. Wij kunnen het bedrag voor het bloedonderzoek dan crediteren, met uitzondering van de orderkosten/verzendkosten en betalingskosten.

4.3 Ik wil graag bloedonderzoeken zakelijk aanbieden, kan dit?

Neem hiervoor contact met ons op via [email protected]

4.4 Moet ik thuis zijn voor het ontvangen van de testset?

Nee je hoeft niet thuis te zijn, deze kan gewoon door de brievenbus.

Contact opnemen

klik hier voor de meest gestelde vragen

Heb je verder nog vragen?

Neem dan contact op met onze klantenservice. Wij helpen je graag:

Stuur ons gerust een email bericht : [email protected]

Telefoon en WhatsApp: (085) 065 37 47 

KvK nr: 82371938
BTW nr: NL862439693BO1
IBAN: NL29 RABO 0147767490

Bezoekadres marketing en klantenservice:

Bloedwaardentest B.V.

C'Park Bata

Building 21 

Unit 1.23

Europaplein 1

5684 ZC BEST

AGB code Bloedwaardentest B.V. 50500017

Mocht je er met ons niet uitkomen en je wilt je aanmelden voor het indienen van een klacht bij een onafhankelijke klachtencommissie dan zijn wij volgens de Wkkgz, (Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg (Wkkgz)) aangesloten bij erisietsmisgegaan.nl

De overheid wil dat iedereen goede zorg krijgt. Daarom heeft de overheid wettelijk vastgelegd wat goede zorg precies inhoudt. En wat er moet gebeuren als mensen een klacht hebben over de zorg. Dit staat in de Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg (Wkkgz).  

U kunt uw klacht dan voor laten leggen aan een de door VWS (ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport) erkende klachtencommissie

voor aanmelden van uw klacht klik op het logo:

 

Neem contact op

* Verplichte velden

Vergelijk producten Verwijder alle producten

You can compare a maximum of 3 products

    Hide compare box
    Om jou de beste website ervaring te bieden, maken wij gebruik van cookies zoals omschreven in onze Privacy policy. Pas de cookies aan via: Manage cookies